شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تعداد پناهجویانی که از اوکراین وارد خاک روسیه شدند به بیش از چهل هزار نفر افزایش پیدا کرد.

روز جمعه بيش از 9هزار پناهجوي اوكرايني ديگر وارد خاك روسيه شدند و به گزارش نسخه انگليسي ايتارتاس، اين تعداد باتوجه به اتفاق‌هاي اين‌روزها سير صعودي دارد.

گفته مي‌شود 30 درصد از این پناهجویان اوکراینی کودکان هستند. بیشتر این آوارگان در اردوگاه‌هایی در شهر روستوف روسیه اسکان دارند.دولت روسیه تاکنون 60 اردوگاه برای اقامت این آوارگان تاسیس کرده است.

بنا به گزارش دويچه‌وله انگليسي به نقل از مصاحبه روسياويسكي گزتا با  كنستانتين رومادونوسكي ،رئيس خدمات مهاجرت دولت فدرال روسيه ،تا به حال بيش از 5 هزار نفر از روسيه درخواست پناهندگي كرده‌اند.

پناهجویان اوكرايني می‌گویند نیروهای اوکراینی گذرگاه امنی برای غیرنظامیان ایجاد نمی‌کنند و به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف ادامه می‌دهند.
بیشتر این پناهجویان از اسلاویانسک و کراماتورسک هستند که شاهد ادامه عملیات نظامی نیروهای کی یف است. در دو روز گذشته میزان ورود آوارگان به روسیه دو برابر شده است. روسیه به این آوارگان اوکراینی، پناهندگی موقت به مدت نود روز می‌دهد.

مهاجران اوكراني به كشورهاي اتحاديه اروپا نيز پناه مي‌برند.لهستان ديگر كشوري است كه مردم اوكراين از مناطق درگير آشوب به آنجا مي‌روند.تا به حال بيش از 6هزار پناهجوي اوكرايني وارد اين كشور شده‌اند.دولت لهستان با بررسي آمار پناهجويان به اين نتيجه رسيده كه آمارشان در هفته‌هاي اخير افزايش بسياري داشته‌است.

کد خبر 262498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha